
Как е измислено? Ами, изчистено!
Отскоро Хипо-3 има нов слоган. В началото, когато от екипа го показвахме на различни хора, с цел да го тестваме, ставаше леко объркване.
Някои хора се замисляха защо сме избрали такъв израз за слоган на компания за извозване на отпадъци. „Измислено изчистено” определено не им се струваше достатъчно конкретно, за да опише дейност, свързана с отпадъци, контейнери, транспорт, логистика, товарене, разтоварване и прочее…
Казваха си хората: Хм, защо пък това? Малко е странен този израз…
Да, по принцип доста от рекламните послания печелят с това, че са максимално прости, конкретни и директни. Само че залитането в тази идея ни се стори неудачно в случая.
Защо?
Ами, какво очаквате да Ви кажем със слогана си? Че ще извозим боклука? Че ползваме разнообразни контейнери за отпадъци? Че къртим, чистим и извозваме строителни материали след ремонт?
Вие друго ли мислите, че прави една фирма за извозване на отпадъци и почистване?
Просто щеше да е банално да ви сваляме звезди, докато ви говорим за… отпадъци, мръсотия, транспорт до сметище и тем подобни. Представяте ли си всички вкупом да възкликнем: Йеее, хайде да си съберем и извозим отпадъците с контейнери, защото това ще бъде сууупер якооо!
Шантаво, нали?
И то без да казваме как точно си вършим работата, или като споменем просто, че „сме добри професионалисти, работливи, с история и опит”…
А и нали в сайта има описания за услугите по извозване на отпадъци, къртене и почистване, които извършва Хипо-3? Защо да правим специален слоган, за да повторим с какво точно се занимаваме? Защо ни е слоган, който просто назовава, че извозваме отпадъци, къртим и транспортираме строителни материали, без дори да загатва какви сме, как работим, как разбираме този бизнес?
Нямаше да има много смисъл.
Затова решихме да подходим по друг начин.
Да мислим, като изчистим умовете си от клишета, стандартни фрази, стриктни правила и очаквани идеи за рекламиране на фирма, занимаваща се с извозване на отпадъци.
Да мислим малко out of the box и…
Да Ви покажем кои сме ние като личности и как разсъждаваме.
И да покажем, че всъщност…
Въобще не се интересуваме от отпадъци. Даже напротив!
Мразим боклука. Отърваваме себе си и клиентите си от него. И правим всичко колкото е възможно по-чисто. Представете си ни като… Моника от „Приятели”! Всичко трябва да е чисто, спретнато, подредено, обмислено предварително – иначе просто не стават нещата. И като споменахме имена…
Запознайте се с Борислав
Собственик и основен двигател на Хипо-3. Голям симпатяга! Когато обсъждахме концепцията за слогана с него, той не говореше за отпадъци, боклуци, мръсотия изобщо…
Той хич не обича да мисли за тия неща. На него му дай чистота, спретната атмосфера, приятни и градивни разговори, добро планиране, размисли за стратегии, концепции, решения.
Та, след няколко такива разговори с The big boss man…
Отидохме на почивка!
Някои от екипа, занимаващ се със сайта, отидоха на морето, други на вила в планината…
А копирайтърът се превърна в земноводно…
Една седмица тоя човек не излезе от джакузито! Борислав нямаше проблем с това, понеже човекът си беше свършил повечето задачи.
Пък и Борислав, той… е душа човек! Важен за него е резултатът, а не да стресира хората с някакви графици. Все пак слоганът трябваше да е готов до края на месеца обаче.
Затова на копирайтъра му трябваше ключ!
Който да отключи креативността!
И къде го намери той този ключ?
В джакузито!
Там беше, честно! Всъщност в известен смисъл Борислав – The big boss man, слава на чистотата на мисълта му – беше този ключ. Заедно с афинитета му към стратегическото мислене.
Копирайтърът беше в джакузито с мислите, концепциите, стратегиите за комуникация на Хипо-3.
И с малко ракийка!
Домошарка.
Та, в джакузито, с ракийката вечер и с биричката през деня – че много жега ставаше – беше измислен Той!
Слоганът!
Измислено изчистено!
Реално копирайтърът прозря, че именно начинът, по който Борислав разсъждава, реагира, постъпва и общува в бизнеса и в живота е ключ към посланието.
Борислав… ами Борислав много мисли!
Освен че, както казахме, обича чистотата, спретнатите неща, подредеността, този човек постоянно нещо човърка в ума си.
Чете разнообразни книги, анализира ги, обсъжда ги, препоръчва ти какво да четеш. И в работата е такъв. Планира, разсъждава за разнообразни варианти, мисли модерно.
Затова всъщност планирането, стратегическият подход, правилното подреждане на стъпките в един процес по събиране и извозване на отпадъци, по къртене и почистване, по транспорт на строителни материали, са ключовите елементи от работата на Хипо-3.
Шефът така иска – няма как!
И всичко е просто: Измислено изчистено!
Щом Борислав и екипа заобсъждахме този слоган, започнаха да се появяват повече асоциации – сякаш посланието се разлистваше.
Да, излязохме да се видим, взехме си по биричка и започнаха да валят асоциации:
• Изчистването, което предлага Хипо-3, е наистина измислено. Всичко е внимателно планирано и предварително анализирано – клиентите се радват на детайлно и интелигентно разработена стратегия и график за почистване и извозване на отпадъците
• Плановете за почистване на всеки обект са наистина изпипани. Изчистени са от излишни елементи, обърквания, тромави процедури. Предварително се анализират процесите по товарене, разтоварване, почистване, къртене, транспорт и логистика на материалите и се отстраняват всички неточности и възможности за усложнения.
• Обсъждат се активностите детайлно. Борислав много държи на това. Всичко важно за бизнеса и клиентите се анализира и обсъжда с екипа, за да се стигне до най-удачното решение. От товаренето на отпадъците, през графиците за транспорт, до активностите, свързани със сайта на Хипо-3.
И накрая:
Накрая решихме малко да допълним идеята на слогана, за да не би случайно да не бъде схванат целият смисъл. Копирайтърът на Хипо-3 беше измислил няколко изречения, които Борислав реши да комбинира.
За да стане по-пълно и ясно посланието на Хипо-3, Борислав реши да ползва и: Освободете място за чисти планове.
Отново леко абстрактно, но все пак послание с призив и насочено към основната полза, обещавана от Хипо-3: освобождаване от излишното, пречещото, замърсяващото, в името на новите идеи, решения, желания.
Та, така…
Не се тревожете за бъркотията след ремонт, не се плашете от мръсотията и купищата специфични строителни отпадъци, не организирайте някакви сложни и объркващи транспортни мероприятия, за да извозите сами боклука и излишните строителни материали.
Хипо-3 сме го измислили.
И то всичко е… Измислено изчистено!
За да освободите място за нови планове!