Асфалтиран път към ефективността и чистата околна среда
Ефективността не е само в постигането на една отделна цел. Тя е и характеристика на постоянно подобряващата се система.
Ето пример за нужда от такава…
Често улиците у нас са в трагично състояние. А и сме се нагледали на какво стават те, щом започнат разкопавания – я за прокарване на нова канализация, я за ремонт на съществуващата…
Това вдига търсенето на асфалт.
В комбинация с общата инфлация тази тенденция може да направи така, че съответната цена за полагане на асфалт да хвръкне в космоса.
Това стимулира търсене на начини за по-евтино асфалтиране.
Последното обаче често се оказва и по-некачествено.
Което пък води до по-чести ремонти на пътната мрежа, затрудняващи трафика.
Цената е критичен фактор и, когато целта е асфалтиране на малки площи. В тези случаи към повишеното общо търсене се добавя и липсата на възможност да се договорят отстъпки. Разнообразните фирми за асфалтиране са притиснати от общото повишаване на цените и не са склонни да правят особени отстъпки за малки обекти.
Така въпросът „Колко струва асфалтирането?“ става ключов за все повече малки участъци и обекти. Което влошава общото състояние на пътната мрежа в страната.
И системата все по-трудно се поддържа.
Можем ли да отключим процес на постоянно снабдяваща се с нов производствен потенциал система, която прави дори асфалтирането на малки площи изгодно начинание?
Вярваме, че можем…
С умело управление на отпадъците.
Изграждайте с нас път към прогреса с по-чиста и ефективна среда
Този път може да е гладко асфалтиран.
Необходими са професионализъм и отговорност.
Професионализъм и отговорност за умело управление на специфични видове отпадъци.
Това управление се базира преди всичко на професионалното рециклиране:
- Експерти алармират, че докато асфалтът може да се рециклира почти 100%, редовното полагане на рециклиран асфалт в доста европейски страни рядко надвишава и 10%. Така услугата Полагане на асфалт остава с цена, силно завишена, спрямо тази, която може да се постигне при едно по-умело управление на отпадъка.
- Ако по-голям процент от отпадъка от асфалт се превръща в смес за нов такъв, ще имаме на практика допълнителен ресурс за изграждане на нови пътища.
- Този допълнителен ресурс ще направи асфалтирането изгодно, смъквайки цената за необходимите количества асфалт за нови пътища. Така с по-малък бюджет ще е възможно да се правят пътища, без чак такъв риск от икономисване на материал. Рискът ще е сведен предимно до контрола на изпълнението, защото иначе по-ниската цена на кубик асфалт вече ще е редуцирала риска от умишлено влошаване на настилката.
- Така може да се обезпечи и едно качествено асфалтиране на малки площи, което ще създаде повече приемственост в цялата пътна мрежа в страната.
- Фундаменталният резултат може да бъде, че цялото общество ще свикне с по-добрата и приветлива околна среда, ще я търси, ще я изисква и ще е готово да плаща повече, за да я получи. Тази нагласа може да направи различни проекти за асфалтиране изгодни.
Колкото повече се разгръща описаният процес, толкова по-видимо ще става сменянето на постоянните ремонти с постоянно поддържаната приветлива и чиста околна среда в резултат на професионално управление. Тогава „Колко струва асфалтирането?“ може да се смени с „Как да изградим още по-добра среда?“.
Ако достигнем до и развием този етап, ще сме положили асфалтиран път към ефективността в много направления.